Wycieczka w Bieszczady kadry pedagogicznej i pracowników z Jagiellończyka przeszła do historii podbojów atrakcji turystycznych Polski i świata. W drodze do Bieszczadów odwiedziliśmy przepiękny Sandomierz- miasto zabytków architektury średniowiecznej, miasto słynące z swojej królewskości i z wielu  różnorodnych atrakcji.  Sandomierski   gotycki ratusz, synagoga, kościoły św. Jakuba, św. Józefa, św. Ducha to tylko niektóre budowle wchodzące w skład zabytkowego kompleksu miasta. Sandomierska trasa podziemna ,,Lochy Sandomierskie” robi  wrażenie na zwiedzających, my też byliśmy zauroczeni tymi podziemiami.

Widok z szczytu Bramy Opatowskiej zapiera dech w piersiach. W tym mieście urodził się Zawisza Czarny a niebywale uzdolniony detektyw w sutannie prowadzi na bieżąco swoją działalność. Po atrakcjach Sandomierza ruszyliśmy w dalszą podróż, której celem był Zajazd ,,Pod Sosnami” położony w centrum Bieszczadów. Kolejny dzień to wyprawa w góry, a  wejście na połoninę Wetlińską było zadaniem trudnym ale nie niemożliwym. Utrudzeni ale dumni i  odprężeni uczestnicy wycieczki wieczór  spędzili przy świecach i miłych melodiach zespołu muzycznego Bieszczadzkie Echo.Po atrakcjach wieczoru integracyjnego  następnego dnia wycieczka udała się na zaporę w Solinie. Zapora w Solinie to największa budowla hydrotechniczna w Polsce, wysokość 82m, długość 665m , spiętrzone wody rzeki San poruszają turbiny Elektrowni Wodnej Solina o mocy 200MW. Zbiornik wodny utworzony w  wyniku spiętrzenia wód Sanu posiada powierzchnie 22km kwadratowych. Czas wracać do domu. Pożegnaliśmy naszego przewodnika bieszczadzkiego i gospodarzy zajazdu Pod Sosnami i udaliśmy się w kierunku Wysokiego Mazowieckiego, robiąc przerwę w podróży na zwiedzanie przepięknej rezydencji arystokratycznej w Łańcucie.  Właścicielami zamku były rody Potockich i Lubomirskich. Muzeum Łańcuckie oferuje zwiedzanie: zamku, stajni, powozowni, zabytkowej oranżerii, parku i fortyfikacji. Skorzystaliśmy z oferty i z wielkim zainteresowaniem zwiedzieliśmy wszystkie obiekty. Po posiłku wracamy do autokaru i bez przeszkód docieramy do naszego miasta. Hej.

Szkoła dla Niepodległej

Szkoła Młodych Patriotów

Kuratorium Oświaty w Białymstoku

OKE w Łomży

Odwiedza nas 61 gości oraz 0 użytkowników.