Master of English – finał

W odpowiedzi na duże zainteresowanie nauką języka angielskiego w naszym liceum powstała inicjatywa stworzenia szkolnego konkursu „Master of English”. To składające się z trzech, interesujących etapów przedsięwzięcie, przygotowane przez panią Ewelinę Dąbrowską, które ma na celu nie tylko wyłonienie ucznia z najlepszym angielskim dialektem, lecz przede wszystkim priorytetowym celem jest sprawdzenie wiedzy uczniów.

Pierwszym tematem, z którym przyszło zmierzyć się uczestnikom konkursu w tegorocznej edycji, była gramatyka. Po zaciętym boju z „dziurawymi zdaniami” i „niedokończonymi myślami”, mianem „Master of English Grammar” okrzyknięty został uczeń klasy IIIB Juliusz Knieć, a na grono pozostałych zwycięzców czekały już pytania z wiedzy o kulturze krajów anglojęzycznych. W podróży przez londyńskie aleje i australijskie busze zagubiło się kolejnych kilkoro uczniów. A Ci, którzy podążali zgodnie z mapą, dostąpili zaszczytu rywalizacji w finale konkursu. 

Największym znawcą brytyjskiego dziedzictwa kulturowego i posiadaczem tytułu „Master of English History and Culture” został Michał Tyborowski z klasy II B. Pozostali uczniowie (Kamil Niemyjski Ib, Marcin Tomaszewski 2a, Aleksandra Janczewska 3d4, Mateusz Ługowski 3B, Juliusz Knieć 3B) spotkali się ponownie 25 kwietnia 2022 roku, aby sprawdzić swoje umiejętności posługiwania się językiem angielskim. Poruszając przeróżne filozoficzne tematy, poczynając od wpływu człowieka na środowisku, kończąc na nawykach żywieniowych, każdy z finalistów wykazał się niesamowitą płynnością i umiejętnością wypowiadania się w obcym języku, które bez wątpienia warte są pochwały. Gdyby była możliwość wyłonienia wielu zwycięzców, zapewne każdy uczeń z finałowej szóstki otrzymałby wyróżnienie. Niestety mistrz może być tylko jeden i w tym roku tytuł „Master of English” przyznany został Juliuszowi Knieciowi z klasy III B.

 Mimo tego, że tegoroczna edycja była tak naprawdę pierwszą w historii konkursu mamy pewność, że nie będzie ona ostatnią. „Master of English” bez wątpienia można uznać za tradycję godną do kultywacji w przyszłych latach. To inicjatywa dumnie reprezentująca naszą szkołę. Zabawa przez naukę to niezwykły skarb, a o tym doskonale wiedzą organizatorzy naszej szkolnej mini-olimpiady.

Autor: Juliusz Knieć, IIIb

Możliwość komentowania została wyłączona.