W dniach 11 i 12 XII. 2017r. grupa wolontariuszy LO pod kierunkiem p. Krzysztofa Grabowskiego uczestniczyła w wyjeździe do Rejonu Wileńskiego na Litwie.   Celem podstawowym wyjazdu było przekazanie zebranej  wcześniej żywności dla Polaków zamieszkujących tamte tereny. W godzinach porannych blisko tona darów została załadowana do luków bagażowych autokaru i rozpoczęła się podróż w kierunku granicy.  Około godziny 17.00 czasu litewskiego dojechaliśmy do Mejszagoły, miasteczka  położonego ok.10 km. od Wina. Tam w Polskiej Średniej Szkole im. Józefa Obrembskiego  zjedliśmy obiad i przygotowaliśmy się do noclegu. Wcześniej licealiści przekazali p. dyrektor Alfredzie Jankowskiej przywiezione  dary. Po obiedzie grupa zwiedziła Muzeum Prałata Józefa Obrembskiego mieszczące się w pobliżu szkoły.

Następnego dnia po wczesnej pobudce grupa udała się do Wilna. Tam odwiedziliśmy Cmentarz na Rossie, tam zwiedzaliśmy zabytki Starego Miasta . Przewodnikiem naszym był nauczyciel historii z Polskiej szkoły Średniej im. Józefa Ignacego Kraszewskiego w Wilnie. Tam też udaliśmy się , aby przekazać paczki z darami i spotkać się z Samorządem Uczniowskim. Po spotkaniu z dyrekcją i młodzieżą szkolną ruszyliśmy w podróż do Polskiej Szkoły Podstawowej w małej miejscowości Jęczmieniszki. Gorąco przyjęci przez dyrekcję i nauczycieli szkoły przekazaliśmy dary i po posiłku wyruszyliśmy do domu. Wyprawa zakończyła się szczęśliwym powrotem do Wysokiego Mazowieckiego. Dziękujemy opiekunowi za opiekę i zorganizowanie wyjazdu. Wyjazd pozostawił niezapomniane wrażenia. Jesteśmy szczęśliwi, że mogliśmy wspomóc potrzebujących a zarazem nawiązać kontakty z polskimi  rówieśnikami mieszkającym w sąsiednim państwie.  Zostaliśmy zaproszeni w czerwcu na Święto Mejszagoły. Jedziemy!

List MEN i SANEPID w sprawie szczepień

Terminarz konsultacji przedmiotowych

Szkoła Młodych Patriotów

Kuratorium Oświaty w Białymstoku

OKE w Łomży

Odwiedza nas 16 gości oraz 0 użytkowników.