Trzy wolne (od zajęć edukacyjnych) październikowe dni (14,15,16) pracownicy naszej szkoły spędzili na integracyjnej wycieczce na trasie Puławy-Lublin-Majdanek-Nałęczów. Wyjazd zorganizowany z okazji Dnia Edukacji Narodowej rozpoczęliśmy zwiedzaniem Puław z ich osobliwym, pochodzącym z XVII Zespołem Pałacowo-Parkowym. Spacerowaliśmy, robiliśmy zdjęcia. Aura nas niestety nie rozpieszczała. Zmarznięci dotarliśmy do Lublina, gdzie na Politechnice Lubelskiej mieliśmy przyjemność być gośćmi profesora Lucjana Pawłowskiego (Dyrektora Instytutu Inżynierii Ochrony Środowiska) oraz profesora Krzysztofa Kostro (pracownika naukowego Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie). Wieczornych emocji dostarczyła nam wizyta w Lubelskim Teatrze Muzycznym, na deskach którego obejrzeliśmy jedną z najbardziej popularnych operetek J. Straussa „Baron Cygański”.

Kolejny dzień zaplanowany był na zwiedzanie najciekawszych miejsc i zabytków Lublina m.in. Wzgórza Zamkowego, Kaplicy Św. Trójcy, Archikatedry. Na szczególną uwagę zasługiwało muzeum „Piwnica pod Fortuną”. Ta multimedialna ekspozycja dotycząca historii miasta wychodzi naprzeciw oczekiwaniom nawet najbardziej wymagającego współczesnego turysty. Popołudnie wypełniła nam przejmująca wizyta w byłym obozie koncentracyjnym Majdanek, a najbardziej wytrwali i najmniej zziębnięci wycieczkowicze udali się jeszcze na miejski stadion piłkarski Arena Lublin (Górnik Łęczna podejmował w rozgrywkach ekstraklasy zespół Arka Gdynia). Drugi wycieczkowy dzień zakończyliśmy uroczystą kolacją bankietową, połączoną z hotelowym wieczorem tanecznym. Ostatni, nałęczowski dzień, kojarzył się nam będzie z willami, parkami i niekoniecznie smacznymi wodami zdrojowymi – niektórzy z nas musieli zapijać smak uzdrawiających źródeł gorącą czekoladą w pobliskiej pijalni Wedla. Wycieczkę podsumowaliśmy pysznym obiadem w renomowanej (poddanej rewolucji przez Magdę Gessler) restauracji, serwującej porcje tak obfite, że nie podołał im żaden z uczestników wycieczki. Wróciliśmy wypoczęci i pełni sił do dalszej pracy. Z niecierpliwością czekamy na kolejne nauczycielskie wyprawy.

Joanna Piekutowska

Rekrutacja 2017

Samorząd uczniowski

Odwiedza nas 82 gości oraz 0 użytkowników.